Efter en paus på tre dagar var det dags för tävling igen! Lyckligtvis gick det bra att köra trots revbenen, med hjälp av lite värktabletter kunde jag köra nästan obehindrat. På Hotell Lappland Race var det lite mindre förare. Efter en dålig tidskörning placerade jag mig 8a och flera tiondelar efter täten. Men några ändringar och lite pepptalk senare blev det en helt annan körning. I båda kvalen körde jag upp mig till 6a och jag körde en halv sekund snabbare än i tidskörningen, vilket även var snabbare än två av förarna framför. Detta gav mig startplats 6 i finalen och jag såg stor potential till att kunna köra upp mig ytterligare.
 
I båda kvalen gjorde jag riktigt bra starter, men i finalen gick det tyvärr desto sämre. Jag lyckades inte komma in i idealspåret utan låg på yttern i första kurvan när jag försökte dyka i nästa kurva fanns det ingen plats för att komma in. Det medförde att jag tappade 3 platser och mycket fart i starten. Jag lyckades köra ikapp och om två av förarna framför, men sen hade det hunnit bli för långt fram till plats 6. Jag tog in litegrann, men inte tillräckligt, så jag fick nöja mig med en 7de plats. Är lite arg på mig själv att jag inte satte starten, men kan ändå glädjas åt att körningen gick så pass bra. Nästa gång ska det hålla hela vägen också!

Kommentera

Publiceras ej