Vuollerim är förmodligen den gokartbana som jag har kört allra minst på av banorna som ingår i Norrlandscupen, och på grund av jobb hann vi inte träna på fredagkväll heller, så jag hann inte förbereda mig särskilt mycket i förväg. Träningarna på morgonen gav mig en chans att känna på banan och hitta lite växlingspunkter, men banan var tyvärr fuktig då så jag hann inte riktigt hitta så mycket fart som jag hade önskat innan det var dags för tävling.
 
 
Tidskörningen gick ändå helt okej med sjätte tid. I kvalen slutade jag 6a båda omgångarna, samtidigt som vi kämpade med justeringar som att hitta rätt bestyckning på motorn och att fixa styrningen på karten. Efter lite problem hittade vi rätt med inställningarna till förfinalen (special för att det var NC-final) där jag startade på 7de plats. Starten satt fint och jag tog tre platser innan första kurvan. Jag tappade sedan en plats men fick tillbaka den via ett tidstillägg för en tjuvsstart. Allting kändes bra inför finalen och även denna gång gjorde jag en kanonstart och jag kom ut som 3a. Sedan började det dock gå tungt... Jag tappade drygt en sekund per varv och det blev snabbt en stor lucka framåt. I efterhand har vi kommit fram till att detta förmodligen berodde på att vi behöver byta kolv i motorn, men det kändes lite surt att avsluta med ett dåligt race. Lyckligtvis räckte 6e plats ändå till i sammanställningen och och jag är 3:a i Norrlandscupen 2017! 
 

Kommentera

Publiceras ej