Den första tävlingsdagen i Lycksele gick rätt tungt, men följdes sedan upp av dag 2 - årets förmodligen mest lyckade tävling.
 
 
Tidskörningen på lördagen gick ganska bra och jag körde in på 8de tid, men därefter hittade jag inte något bra flyt i körningen. Dessutom blev det problem med bestyckningen och nålen i fel läge så att karten fick för mycket bränsle och orkade inte riktigt i starten. Jag lyckades i alla fall kämpa mig i mål som 8a i finalen, men slutade sedan 9a efter ett tidstillägg på 10 sekunder för front fairing. Vi undrar fortfarande när jag fick frambumpern intryckt... 
 
Det var nya tag som gällde på söndagen, och vi lyckades ladda om rejält. Med rätt inställningar på karten och ett bra flyt i körningen fick jag femte tid på tidskörningen, med potential för mer då mitt bästa varv -0.16 blev stört. I båda kvalen slutade jag 4a, vilket även gav mig startplats 4 i finalen. I kval ett hade jag även snabbast (!) varvtid. Slutade på fjärde plats även i finalen efter en väldigt fin körning. Det var otroligt jämnt med 4 förare inom 6 tiondelar. Missade inte en enda växel i finalen och levererade jämna varvtider som gjorde att jag tog in på tredje platsen i slutet av loppet, men nådde tyvärr inte hela vägen fram. Vi är väldigt nöjda med gårdagens körning och ser nu fram emot kommande utmaningar - vi har åtminstone två tävlingar kvar att köra, mer om det kommer framöver!

Kommentera

Publiceras ej