Förra helgen kördes den sista tävlingen i Norrlandscupen. Olyckligtvis var jag sjuk och sängliggande, så jag tvingades missa NC-finalen. Det kändes förstås väldigt surt att vara hemma istället för att tävla, men det är sånt som händer ibland! I och med att jag inte körde den sista tävlingen medförde det att jag tappade lite i den totala sammanställningen och jag blev slutligen 9:a i Norrlandscupen. Det är ändå ett resultat vi är väldigt nöjda med då det dels är ett väldigt starkt startfält, en förbättring med 5 platser sen förra året samt med tanke på att vi har kämpat med en revbensskada under säsongen. Detta innebär alltså att Norrlandscupen 2016 är avslutad, och i och med det vill jag även passa på att tacka alla som har hjälpt oss denna säsong. Vi är så otroligt tacksamma för ert stöd!
 
Nu har skolan börjat igen, men ännu är det en hel del att se fram emot. Nästa tisdag ska jag provköra KZ2, och helgen efter det åker vi till VM i Kristianstad för att titta och lära oss av eliten. Sen får vi förstås inte glömma den viktiga klubbtävlingen.
 
En bild från tävlingen i Umeå

Kommentera

Publiceras ej