Förra veckan var fullspäckad med aktiviteter då studenten närmade sig (!). Mitt under studentveckan var det dessutom dags för NC 2 i Skellefteå. Första gången i Skellefteå sedan Mini och ny asfalt så det kändes som att vara på en helt ny bana. Min utveckling gick stadigt uppåt och fram till första kvalet förbättrade jag mig med 0,5 sekunder varje körning - en total förbättring på över 2 sekunder! 
 
Jag placerade mig 12a i tidskörningen och fick därmed starta på yttersidan i kvalen. Det hände en hel del i båda kvalen, vilket visade sig bli till min fördel. I båda kvalen gjorde jag bra starter och jag lyckades väja för de problem som uppstod i de två första kurvorna. Kval 1 resulterade i en 9de plats, följt av en 10de placering i andra kvalet. Detta gav mig startplats nummer 9 i finalen. Tyvärr blev finalen kortare än önskat, efter bara ett och ett halvt varv fick jag bryta av tekniska skäl. Trots en utebliven final är vi väldigt nöjda med den körning vi hann få, första tävlingen på torrt före var nu avklarad och vi laddar direkt om för nästa tävling i Jämtland.
 
 

Kommentera

Publiceras ej