Redan så tidigt som år 2004 satt Emma i en gokart för första gången, och ända sen dess är karting det vi har haft som favoritintresse. Jag, Jenny började köra ett år efter då jag var tillräckligt gammal. Vi har alltså hållit på väldigt länge med gokart nu, men trots det kommer det hela tiden nya utmaningar etc. Varje gång vi har bytt klass har det blivit en helt annan körstil att lära sig. Framförallt har det blivit en stor utmaning att lära sig köra i KZ2, dvs de klasser vi kör nu.
 
 
Emma är 21 år och flyttade hemifrån 2014 för att arbeta ett år i Stockholm, därefter har hon pluggat i Linköping och för tillfället bor hon i Malmö. Hon tävlar därför inte just nu, men viljan att köra finns kvar så det återstår att se vad som händer framöver. Emma körde Micro och Mini innan hon klev direkt upp till KZ2. Det var ett väldigt stort steg, men hon klarade det bra! Emma är väldigt intresserad av att spela teater och på sin fridtid brukar hon även dansa, vandra i naturen och rida.
 
Jag är 17 år och pluggar Ekonomi på Dragonskolan. Eftersom jag går sista året på gymnasiet är det mycket som händer just nu, med studenten som närmar sig kombinerat med min redan fartfyllda vardag. Jag började köra minsta klassen Cadetti, och har sedan även kört Micro, Mini, Rotax Max och säsongen 2017 kliver jag upp till KZ2. Förutom gokart så är jag väldigt intresserad av grafisk design och jag tränar gärna långdistans eller gruppträning på gymmet. 
 
 
Mycket har hänt sedan vi började år 2004, och för att samla alla de viktigaste händelserna på ett och samma ställe kommer det därför att publiceras saker som hänt under åren vi kört under kategorin Tidigare säsonger. Ni kan även klicka in på www.karlssonkarting.blogspot.com om ni vill läsa mer om det som hänt tidigare.
 

Kommentera

Publiceras ej