På morgonen på söndagen kände jag att det var stor skillnad på min körning jämfört med dagen innan. Jag körde mycker mer rytmiskt och det gick bra mycket fortare än tidigare redan på första träningen. Jag sänkte tiderna ytterligare på nästa träning och sedan några tiondelar till på tidskörningen, så då körde jag mer än en halv sekund (!!) snabbare än min bästa tid på lördagen. Det räckte också till en 4de plats på tidskörningen, med bara 4 hundradelar till 2an! 
 
 
Efter tidskörningen gick det inte lika bra placeringsmässigt men det gick fortfarande snabbt. Det blev lite strul i kvalen; jag fick bland annat en knuff i starten i kval två så jag hamnade utanför banan och tappade all fart i första kurvan vilket ledde till att jag tappade jättemånga platser då och fick en sämre startplats i finalen. I finalen tog jag mig om karten framför trots att jag körde snabbare, så jag slutade på en 9de plats. Tror jag hade kunnat förbättra mina tider ytterligare om jag hade tagit mig förbi, men jag är ändå väldigt nöjd med hur det gick. Även om placeringen kanske inte blev den bästa så känns det otroligt bra att jag verkligen hittade farten. Så om man tittar på min körning så är detta nog den snabbaste tävlingen jag kört! Även i tisdags när vi tränade på korta banan i Umeå kändes körningen bra, så det känns lovande inför finalen i Övik imorgon.
 
Dubbeltävlingen i Luleå blev både katastrof och en total succé.Den första tävlingsdagen hade vi redan innan bestämt att det skulle bli en träningstävling, eftersom att det inte var en Norrlandscupstävling så vi körde bland annat på dåliga däck och vi passade på att prova olika inställningar etc.
 
Vi hann inte träna på kvällen innan eftersom att vi kom fram så sent, men som tur var hade jag ju hela lördagen på mig att utvecklas inför Norrlandscupen på söndagen. Det gick ganska bra på andra träningen, men sedan gjorde jag en väldigt dålig tidskörning då både jag och karten inte presterade särskilt bra och det gick till och med långsammare än på träningen. Därför hamnade jag långt bak i startfältet i kvalen och jag fick försöka köra upp mig, vilket är svårt eftersom att Luleå är en bana som är otroligt trång. I andra kvalet gick det allra bäst då jag lyckades köra upp mig 7 platser efter en kanon-start. Allt som allt slutade jag på en 13de plats av 20, vilket ändå är helt okej efter min dåliga tidskörning och då jag dessutom krokade ihop med Elina Hagelberg i första kval efter en omkörning som inte riktigt gick som planerat. (Luleå NC 7 publiceras snart)