På morgonen på söndagen kände jag att det var stor skillnad på min körning jämfört med dagen innan. Jag körde mycker mer rytmiskt och det gick bra mycket fortare än tidigare redan på första träningen. Jag sänkte tiderna ytterligare på nästa träning och sedan några tiondelar till på tidskörningen, så då körde jag mer än en halv sekund (!!) snabbare än min bästa tid på lördagen. Det räckte också till en 4de plats på tidskörningen, med bara 4 hundradelar till 2an! 
 
 
Efter tidskörningen gick det inte lika bra placeringsmässigt men det gick fortfarande snabbt. Det blev lite strul i kvalen; jag fick bland annat en knuff i starten i kval två så jag hamnade utanför banan och tappade all fart i första kurvan vilket ledde till att jag tappade jättemånga platser då och fick en sämre startplats i finalen. I finalen tog jag mig om karten framför trots att jag körde snabbare, så jag slutade på en 9de plats. Tror jag hade kunnat förbättra mina tider ytterligare om jag hade tagit mig förbi, men jag är ändå väldigt nöjd med hur det gick. Även om placeringen kanske inte blev den bästa så känns det otroligt bra att jag verkligen hittade farten. Så om man tittar på min körning så är detta nog den snabbaste tävlingen jag kört! Även i tisdags när vi tränade på korta banan i Umeå kändes körningen bra, så det känns lovande inför finalen i Övik imorgon.
 

Kommentera

Publiceras ej