Norrlandscupen 2017. Mycket har hänt sedan första tävlingen i Övik då jag rullade ut för första gången på regn i KZ2. Missade växlar, nervösa startögonblick, diverse krascher och massvis med adrenalin. Allting har varit en del i min utveckling. Årets highlights i Norrlandscupen är helt klart Östersund NC 3 som resulterade i en pallplats samt Lycksele NC 6 där jag körde otroligt bra, varv på varv. Att jag dessutom skulle sluta på tredje plats i den totala sammanställningen var det nog ingen som hade förväntat sig - men det kom som en rolig överraskning!
 
Jag känner mig mycket säkrare i min körning nu än tidigare, och jag har visat att jag kan leverera såväl snabba varvtider som jämn körning och bra starter, så nu gäller det att hitta de där sista tiondelarna och att få alla delar att sitta samtidigt. Jag har kommit en bit på vägen, men än är mycket kvar att lära. Tusen tack till alla som har bidragit med stöd, tips, vägledning och peppande ord. Nu lämnar vi Norrland för ett tag och siktar söderut, mot nya utmaningar. Vi hörs snart igen!
 

Kommentera

Publiceras ej