Vad ska man säga om Norrlandscupen deltävling 3 och 4? Det var allt från kaos till succé under samma helg. I vanlig ordning levererade Östersund en lagom mängd problem - denna gång stod bland annat halsont, hosta, fel på växellådan och en lätt revbensskada på schemat. Men trots dessa svårigheter så kan vi framförallt ta med oss framgången från denna tävling, nämligen en pallplats efter bara tre tävlingar i KZ2.  
 
 
Lördagen började med regnträning och ett ihärdigt kämpande mot den förkylning jag hade dragit på mig. I slutet av träningarna torkade det upp och efter lite alvedon rullade det på rätt bra trots omständigheterna. Jag fick 6e tid på tidskörningen och efter kvalen stod det klart att jag skulle få starta 6a även i finalen. Under finalen låg jag på 5e plats under större delen av körningnen, utan hot från kartarna bakom. Förväntningen var att jag även skulle gå i mål på den placeringen, men med endast några få varv kvar körde två av kartarna framför ihop - plötsligt låg jag 3a och jag kunde säkra en pallplats i deltävling 3.
 
Dag 2 blev det tyvärr desto mindre körning. Första träningen lossnade ena bakdäcket och det hastiga rycket medförde att jag fick ont i revbenen. Andra körningen konstaterade vi dessutom att det inte gick att växla från ettan till tvåan vid start, så vi fick snabbt byta motor innan tidskörningen, till en K9c som Emma körde med när hon tävlade. Då vi inte vill förstöra hela säsongen för en revbensskada begränsade jag min körning efter lunch. Andra kvalet skulle jag egentligen bara göra en start och sedan gå in i depån, men efter att ha gjort en kanonstart valde jag att slutföra körningen. Film på starten i kval 2 finns på vår Facebooksida, går från 6a till 4a, vilket jag sedan även går i mål som det heatet.

Kommentera

Publiceras ej