Resumé av de två tävlingsdagarna i Piteå:
Den första träningen märkte vi att vi skulle behöva göra en del justeringar på karten då den inte alls följde banan särskilt bra. Dessutom fick jag ont i ryggen när jag körde då jag satt på ett sätt så att jag inte fick någon styrka när jag skulle köra och då spände jag mig konstigt etc. Det blev därför mycket fokus på att få till det nya chassit bättre. Startade 11a i kvalen, gick i mål som 9a i det första kvalet och körde mot ytterligare en 9onde plats i kval 2, men tyvärr gick min kedja av med endast två kurvor kvar till målflagg och jag blev stående och fick därför starta längre bak i finalen. Jag körde upp mig några platser i finalen men en mindre incident gjorde att min frambox blev intryckt vilket gav mig 10s tidstillägg så jag hamnade på 12e plats.
 
Under hela dagen gjorde det ont i ryggen när jag körde, vilket gjorde det svårt att köra längre stunder. För att få bort problemet valde vi att tillfälligt byta till det gamla chassit dag 2, trots att det är ca 3 tiondelar långsammare. Vi fick börja på ruta ett igen men det gjorde lite mindre ont. Som förväntat tappade jag några tiondelar sen dagen innan, så på tidskörningen blev jag 12a. Under kvalen gick det bättre och bättre tidsmässigt. Placerade mig 9a och 11a i kvalen och slutligen 11a i finalen. Sammanfattningsvis kan man säga att de två dagarna inte hade de bästa förutsättningarna för bra körning, men vi fick testa på många olika justeringar vilket var väldigt lärorikt och med de förutsättningar vi hade gick det ändå helt okej. Dessutom har vi nu, efter en heldag på hemmabanan, fått till karten riktigt bra.
 
Den här helgen var en bra warmup för säsongen, så nu laddar vi för Vuollerim! 
 

Kommentera

Publiceras ej