Dubbeltävling i Umeå. Första dagen kördes på långa banan och på söndag var det korta slingan. Lördag förmiddag inleddes med regnträningar, och även tidskörningen på regn. För min del som föredrar torrt före var detta en nackdel, men det är alltid bra att öva! I första kvalet startade jag 12a, men då det nu var torrt kände jag att jag hade farten för att placera mig högre upp. Olyckligtvis gick en dykning inte som planerat och det blev en krock som resulterade i bland annat ett krokigt styrstag, rattstång och styrspindel. Med knapp tidsmarginal hann vi få ihop karten igen till nästa kval, men styrningsinställningarna var av naturliga skäl inte som de borde och det var svårt att få en rytmisk körning. Lyckades i alla fall slutföra kvalet utan några större inträffanden. I finalen fick jag starta 13 då jag hade brutit första kvalet. Kom iväg rätt bra i finalen och körde till mig en 10de plats. 
 
Är inte helt nöjd med tävlingen då det känns som att jag hade mycket mer att ge, men så blir det ibland. Överlag blev det ändå en helt okej tävling med många lärdomar.

Kommentera

Publiceras ej