Denna tid på året är det alltid Motorveckan i Lycksele, och då även gokarttävling där. Denna sommar var förstås inget undantag, utan i söndags kördes Hotell Lappland Race. Jag började tävlingsdagen med att få en 12e plats på tidskörningen, och då även den startplatsen i kvalen. I det första kvalet såg jag ut att få en riktigt bra start då jag passerade 2-3 kartar i första kurvan, men oturligt nog blev jag påkörd bakifrån i kurvan därefter och jag kom därför ut som sist efter starten förutom två kartar som hamnade vid sidan av banan. Det hann bli en ganska stor lucka till kartarna framför innan jag kom iväg, men innan kvalet var slut hann jag i alla fall köra ikapp klungan längst bak samt köra om en av förarna där.
 
I andra kvalet fick jag en hyfsad start och sedan körde jag upp mig en placering. Tack vare att andra kvalet gick mycket bättre fick jag, trots missflyet i kval ett, starta på 10de plats i finalen. I finalen fick jag upp ett snabbare och jämnare tempo, och jag kände att jag hängde med de framför bra. Men jag provade aldrig att köra om då jag kände att farten inte räckte till för det. Efter ungefär halva finalen blev det lite strul med kartarna framför så i slutändan gick jag i mål som 8a med stor marginal till kartarna bakom.
 

Kommentera

Publiceras ej