Dubbeltävlingen i Luleå blev både katastrof och en total succé.Den första tävlingsdagen hade vi redan innan bestämt att det skulle bli en träningstävling, eftersom att det inte var en Norrlandscupstävling så vi körde bland annat på dåliga däck och vi passade på att prova olika inställningar etc.
 
Vi hann inte träna på kvällen innan eftersom att vi kom fram så sent, men som tur var hade jag ju hela lördagen på mig att utvecklas inför Norrlandscupen på söndagen. Det gick ganska bra på andra träningen, men sedan gjorde jag en väldigt dålig tidskörning då både jag och karten inte presterade särskilt bra och det gick till och med långsammare än på träningen. Därför hamnade jag långt bak i startfältet i kvalen och jag fick försöka köra upp mig, vilket är svårt eftersom att Luleå är en bana som är otroligt trång. I andra kvalet gick det allra bäst då jag lyckades köra upp mig 7 platser efter en kanon-start. Allt som allt slutade jag på en 13de plats av 20, vilket ändå är helt okej efter min dåliga tidskörning och då jag dessutom krokade ihop med Elina Hagelberg i första kval efter en omkörning som inte riktigt gick som planerat. (Luleå NC 7 publiceras snart)
 

Kommentera

Publiceras ej