Året viktigaste tävling, som egentligen bara är en arrangerad klubbträning, avgjordes igår och nästan 40 förare samlades på banan för att göra upp om vilka som är bäst i klubben! Umeås klubbtävlingar har alltid varit väldigt roliga, och det är en bra chans för både nya och mer rutinerade förare att träffas och ha trevligt. Upplägget under dagen var följande: 3 heat med lottade startplatser och sedan räknades var och ens placeringar ihop. 
 
Vi kom ut till banan vid nio, och efter att ha tränat lite, grillat hamburgare och haft en kort information om dagen lottade vi startpositioner för att kunna köra igång själva träningen/tävlingen. Jag fick starta 6:a, 1:a och 3:a. Första körningen fick jag en bra start och jag tog två platser i första kurvan. Blev omkörd av Anton Lundin men körde sen om Elina Hagelberg så gick i mål som 4:a ändå. I andra heatet kom jag ut som 2:a efter starten och sedan höll jag min plats. Det tredje och sista heatet blev det lite kaos, men tycker ändå att själva körningen var bäst då och det var en jämn kamp mellan mig och Rustan Holm Olsson. Fick en otroligt dålig start och tappade därför i början, men lyckades köra ikapp mycket av det jag tappat och låg sedan bakom Rustan stora delar av körningen och letade en omkörningsmöjlighet. Med bara några varv kvar råkade jag köra in i Rustan då hans motor suckade till och tappade fart en kort stund. Detta medförde att Rustan fick sladd, vi krokade ihop och Elina kunde passera oss. Rustan fick en sten under karten och tappade då också styrningen men jag kunde fortsätta och gick då i mål som 4:a. Dessa placeringar gav mig totalt en 3:de plats! Personligen tycker jag inte att säsongen hade kunnat avslutas på ett bättre sätt. Tack alla inblandade för en trevlig dag!
 

Kommentera

Publiceras ej