Hejsan
, på tävlingarna som var i Lycksele körde jag ett annat chassi än tidigare eftersom att jag blivit tvungen att byta efter en startkrasch jag var med i på tävlingen i Östersund. Tidigare körde jag MS Kart, men nu när vi köpte ett nytt chassi blev det istället en Energy Eclipse.
 
När pappa fixade Energyn ställde han in samma iställningar som på den gamla karten, och det enda vi egentligen har ändrat på är gasen. Trots det så tycker jag ändå att man känner stor skillnad. Min gamla kart var en ombyggd KZ2, så den var ganska styv. Energyn är mycket lättare att styra och köra. Har än så länge bara kört tävlingarna i Lycksele samt några träningar på banan i Umeå med min Energy, men redan nu kan jag garanterat säga att jag trivs mycket bättre i den här än min gamla!

Kommentera

Publiceras ej