Hallå, nu har vi kommit hem från tävlingen i Övik. På träningarna låg jag några tiondelar efter, men innan tidskörningen bytte vi däck och justerade framvagnsinställningen, och tack vare dessa två ändringar så förbättrade jag min tidigare bästa tid med en halv sekund, och jag fick åttonde startruta i kvalen.
 
Fick halvbra starter i kvalen och höll sedan min placering genom hela dem heaten och startade därför nia i finalen. Eftersom att mina starter inte varit de bästa tidigare under dagen hoppades jag på att jag skulle lyckas bättre i finalen, men det blev en väldigt konstig start för nästan hela fältet. Det blev en startkrasch i första böjen och endast fyra eller fem förare lyckades köra förbi utan att drabbas. Jag fastnade bakom några kartar men lyckades komma iväg förhållandevis snabbt. Låg då 6a och hade Anton Lundin just bakom mig. Det blev en jämn kamp mellan oss under hela finalen, men blev i slutändan omkörd på sista varvet. Slutade alltså på en sjunde plats och hade då fått en bästa tid på 32.15. Är faktiskt väldigt nöjd med dagens tävling, och positivt är att även min andra motor verkar fungera bra.
Nu taggar vi till inför finalen i Piteå!
 

Kommentera

Publiceras ej