Förra helgen kördes NC 4 och 5 i Östersund. Banan där har aldrig varit en personlig favorit, utan snarare motsatsen, och jag har även tidigare år haft svårt att hitta farten där. Träningarna innan själva tävlingen började handlade därför om att hela tiden försöka förbättra varvtiderna. Det gick allt bättre och efter en del tips från olika håll lyckades jag köra hela 6 tiondelar snabbare på tidskörningen än jag hade kört träningen innan. Det gav mig 10 startruta i kvalen.

Efter lunch gick första kvalet helt okej men sen gick det bara sämre. I starten i andra heatet fick en framför mig sladd och innan jag hann välja smällde det och jag hamnade utanför banan. Jag kunde fortsätta köra men då var det väldigt långt till kartarna framför även om jag körde ikapp ett antal sekunder under resten av kvalet. Sen i finalen blev jag tvungen att bryta när det var mindre än ett varv kvar då Filip Olofsson tappade bromsarna, så han körde i princip över mig. Hela främre delen av karten blev demolerad och jag fick även en smäll i sidan. Det blev ett oturligt slut på lördagen, men som tur var så gick i alla fall det mesta att fixa redan på banan. Dock visade det sig att kraschen skulle komma att påverka söndagen, men det berättar jag om i nästa inlägg som publiceras om några dagar.

Kommentera

Publiceras ej