I lördags kördes finalen av Norrlandscupen i Piteå. Eftersom att man ville korta ner tävlingen för att avslutningen inte skulle bli så sen så var upplägget lite annorlunda än vanligt. Istället för att köra en tidskörning för att få en startplats i kvalen användes placeringen i totalen. Detta medförde att jag fick starta 7a i kvalen.
 
Tyvärr hann vi inte träna på fredagkväll, så eftersom att det inte var någon tidskörning hann jag bara köra två korta träningar innan kvalen började vilket gjorde att jag kände att jag inte riktigt kunde banan när vi skulle köra kvalen, men det fick gå ändå. Första kvalet tappade jag två platser i starten, men sedan höll jag min plats. I andra kvalet såg det ut som att jag skulle få en bra start, men blev istället avstyrd i första kurvan. Lyckades ändå köra upp mig från sista till 8de plats, vilket gav mig en 9onde startruta i finalen. 9a är ungefär den plats jag legat på tidsmässigt under dagen, så är nöjd med den startrutan. Under finalen hände det relativt lite egentligen, låg 9a nästan hela racet med en liten bit fram till Anton Lundin och Joel Forsberg Fahller. Började ta in litegrann på dem men sedan blev mina däck överhettade och då blev det genast en större lucka. Dock snurrade Elliot Grensjö i slutet av finalen och jag kunde passera honom utan att han kom ikapp, så blev i slutändan 8a. Tycker att det känns bra att avsluta med en tävling då allt rullat på rätt bra! Mer om avslutningen och min plats i totalen kommer i ett annat inlägg, stay tuned.

Kommentera

Publiceras ej