Då var årets motorvecka över. Jag ser redan fram emot nästa år! Trots att det var nästan över 30 grader de flesta dagar så var det riktigt härligt. Vi hade vattenkrig och badade massor, så man dog inte av värmen...
 
På söndagen gick det helt okej, fick tionde tid på tidskörningen men hade problem med starterna och jag fick därför ägna mig åt att försöka ta ikapp det jag tappat under både kvalen och finalen. Körningen kändes rätt bra, men det fanns helt klart tid att hämta. Slutade på plats 13. På onsdagen gick själva körningen bättre, men hade mer otur. Det var 5 förare mindre andra tävlingsdagen, men 2 av dem 5 var debutanter, så det blev inte så stor skillnad. På båda träningarna gick det ganska långsamt eftersom att jag körde på dåliga däck, och jag hade även lite konstig styrning. Detta fixade vi dock inför tidskörningen och jag lyckades då köra en halv sekund snabbare och jag fick sjunde tid med 6 hundradelar till han som var före. Det kändes alltså riktigt bra när vi ställde upp inför första kval, men redan i andra kurvan efter starten gick det utför. Jag blev knuffad och påkörd och varken jag eller pappa märkte att kylarn då fick sig en smäll. Karten kändes som vanligt när jag körde och min tempgivare fungerar inte på Mychronen, vilket ledde till att min motor skar några varv senare. Hann inte få ihop karten till kval två och jag startade därför sist i finalen. Det var väldigt synd eftersom att jag kände på tidskörningen att jag hade kunnat hänga med fältet riktigt bra. Blev i alla fall 7a i finalen och det får jag vara nöjd med efter allt som hände. 
 

Kommentera

Publiceras ej