Efter gårdagens inofficiella klubbtävling kan jag absolut säga att jag avslutar säsongen 2015 på topp! Allting verkade stämma igår, och det var verkligen så himla skönt. Dessutom var det väldigt kul att se att det var så många i klubben som var med! Över 30 förare + föräldrar och mekaniker hade samlats ute på banan och jag tror jag talar för alla när jag säger att det blev en lyckad avslutning. Dagens upplägg var träning på morgonen och sedan 3 lottade heat efter lunch. Två heat skulle köras på långa banan och det i mitten på korta. Placeringarna man körde till sig i heaten slogs ihop och resultatet avgördes då utifrån allas totalsummor.
 
Årets nykomlingar som fick pris till minne av Kjell Johanssons stipendium
 
Vi var 8 som körde Rotax, varav en var J125 och jag fick startplaceringarna 4a, 3a och sist. Mina starter blev bra första och andra heatet och jag kom ut som 2a efter andra kurvan i båda heaten och sen gick jag i mål som 3a efter Elliot och Alfred. I sista körningen då jag startade sist hände det mycket på de 7 varven vi körde. Efter starten kom jag ut som 6a, några varv senare körde jag om Alexander och sedan började jag jaga efter Anton och Rustan, som då hade fått en ganska rejäl lucka. Tack vare att jag höll ett jämt. högt tempo samt att de fightades närmade jag mig hela tiden, och med ett och ett halvt varv kvar kom jag ikapp. I andra kurvan på sista varvet tog jag höjd för att göra en omkörning så jag bromsade mig förbi Rustan och jdå låg jag helt plötsligt trea, för några varv tidigare hade Elliot kört av. Med 3 tredje placeringar så fick jag näst mest poäng, och jag blev alltså tvåa! En perfekt avslutning på säsongen. Det som kändes allra bäst var dock att jag fick både riktigt bra tider, jag körde mer bestämt än tidigare och trots att vi inte ändrade något annat är däcktrycket under dagen kändes karten även helt rätt inställd!

Kommentera

Publiceras ej