I och med att det blev år 2008 så innebar det att jag skulle få börja tävla på riktigt! Det året lämnade jag nämligen Cadetti, och istället gick jag upp till Micro. Emma fortsatte att köra Mini, vilket innebar att vi numera hade två tävlingskartar. 
 
Det blev förstås stor skillnad för mig och Emma när båda började köra tävlingsklasser, men den största förändringen blev det nog ändå för pappa som helt plötsligt fick dubbelt så mycket att göra. När jag körde Cadetti behövde vi inte fixa så mycket med min kart under tävlingsdagarna, men i med en Micro blev det desto mer. Dessutom körde vi ju direkt efter varandra på tävlingar. Så pappa fick fullt upp, speciellt när det var regn och sol om vartannat och han fick verkligen börja känna på hur det är vara mekaniker!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej