I sommar har jag arbetat på gokartbanan, och nu idag så fick vi ha en avslutning med de som arbetat! Vi körde Grand Prix, dvs. ett hyrkartrace med två tidskval och en final, och så grillade vi hamburgare och hade ett kort möte om årets arbetssäsong. 

Lite kort om körningen så gick det väl helt okej för mig. Det hade regnat under natten och banan var därför lite fuktig. I kvalet fick jag andra tid och därför fick jag starta på andra plats i finalen. Dock startade vi med 4 kartar i bredd, så om jag hade startat 4 istället hade det inte varit någon större skillnad. Karten jag körde i finalen hade väldigt dålig styrning, så jag fick inte något bra flyt i min körning. Karten driftade ut i nästan alla kurvor om jag inte höll ett väldigt lågt tempo; ett mycket lägre tempo än jag hade körningen innan. Det gick därför inte så bra i finalen, och jag slutade som 5a. Men hursomhelst så var det en väldigt trevlig avslutning och jag ser framemot att arbeta nästa år också!

Kommentera

Publiceras ej