År 2005 var det år då Karlsson Karting började köra på riktigt. Jag som skulle fylla 7 år det året gick gokartskolan och jag fick min första kart. Jag tyckte att det var väldigt spännande att själv få börja köra då jag tittat på då Emma kört hela det första året. Jag var nog den minsta föraren, men körglädjen var det inget fel på! 
 
 
Emma som var 11 år fortsatte köra Micro, men med ett annat chassi, och vi började tävla mycker mer. Både Emma och jag körde 12 tävlingar det året och Emma placerade sig på plats 16 av 28 i Norrlandscupen. Eftersom att vi körde fler än 3 tävlingar fick Emma ta bort sin debutant-rand och vi båda fick en pokal från Kjell Johanssons Stipendium för att vi var årets nykomlingar.
Kartingsäsongen 2005 köpte vi även en husbil. Den var väldigt liten, men det funkade bra då.
 

Kommentera

Publiceras ej